luni, 6 august 2007

leii universitatii...



am avut neplacerea sa observ cum au aparut ("peste noapte") doua statui pe treptele universitatii Al. I. Cuza, Iasi. pe langa faptul ca nu au ce cauta acolo, reprezinta si lei (leu=animal salbatic, nu RON :P, desi,,, la cat de bogata este universitatea mai bine puneau doua statui sub forma de $ sau Euro....).... poate e universitatea puternica precum leii dar..... nici chiar asa...
Cu tot respectul ce il am pentru dumneavoastra, domnule Oprea (rectorul), nu pot sa spun decat ca este un
KITSCH, nimic mai mult...
Numai bine....

12 comentarii:

Unknown spunea...

pai... leutzii aia ar avea rolul simbolic sa pazeasca cladirea si erau prevazuti si in planurile initiale ale cladirii, acum 140 de ani

cica au fost sculptati 2 ani intr-un granit special de constantin crenganis, care e si autorul statuii de la umf

mie personal mi se par ok, mai ales impreuna cu luminile

Ramona Aștefănesei spunea...

Hmm....cand am vazut prima data pozele m-am gandit pentru o clipa la leii din parc (credeam ca ei sunt in poza).Apoi am vazut titlul si cladirea facultatii. Despre leii universitatii am aflat ca au mai fost acolo, dar au fost dati jos si refacuti. Probabil asta s-a intamplat acum mai multi ani pentru ca eu nu am auzit pana acum nimic de ei.Oare pentru ca nu am stiut de existenta lor mi se pare ca nu se integreaza asa bine in.."decor"? As fi totusi curioasa sa aflu ce simbolizeaza.. cu ce scop au fost pusi... Doar nu pentru inscriptia in latina de la baza lor, nu?:D

tudord spunea...

ok Lucien, te cred, am aflat acum cateva minute de acest aspect,,, dar,,, parca nu-si au locul... nu stiu, probabil ca m-am obisnuit cu absenta lor acolo ...
luminile sunt ok...
@ Ram, cred ca Lucien ti-a raspuns deja...
;)

Ramona Aștefănesei spunea...

Mda... am observat ca am intrebat in timp ce se scria raspunsul.. :D
ok... am aflat mica lor istorie.. nu imi ramane decat sa astept sa ii vad si in realitate... si ii voi vedea de multe ori, zilnic... ;))

tudord spunea...

poate ca ... acum 140 de ani,, se mai incadrau in decor,,, :D

Anonim spunea...

nu vreau sa judec pe nimeni...dar...nu au mai fost pe treptele de la cuza,leii au fost in poiect dar niciodata finalizati pana acum.domisoara ramona spunea ca nu stie ce simbolozeaza cei doi lei..pai evident nu au o destinatie utilitara,ci doar estetica,fapt pe care unii nu il inteleg.sunt facuti pentru a se incadra in decor si nu cred ca au nimic comun cu monezile...asta nu e decat alt punct de vedere limitat...si e uimitor cum unii nu stiu sa aprecieze frumosul si nu stiu cata munca se depune pt o asemenea lucrare.asa ca nu le doresc unora decat sa isi educe mintile ignorante si sa se abtina inainte de ascoate o perla de toata frumusetea..este o vorba daca nu stii.taci.dac poti sa faci la fel sau mai bine..fa..cat despre sculptor este unul dintre cei mai cunoscuti si mai apreciati din tara,a facut si statuia de la umf si multe altele.multa bafta

Anonim spunea...

domnul "tudord"stie care e seminificatia cuvantului KITSCH?nu cred...dar coafura dumitale din poza si expresia de bovina luninata de un far de masina duce mai mult spre adevaratul sens al cuvantului.

Anonim spunea...

Oare de ce cred eu ca sunt scrise de aceeasi persoana ultimele doua comentarii? Foarte simplu. Pentru ca e acelasi stil al unui om frustrat care neavand altceva de facut toata ziua improasca pe altii cu noroi. Oricine ai fi, sa stii ca lumea e satula de oameni care in fata calculatorului se dau rotunzi, dar in fata realitatii sunt niste nulitati.

Ramona Aștefănesei spunea...

domnule "dimsthein" (sau preferi "arcadium"?) am zis ca nu stiu ce reprezinta dar ca vreau sa aflu (cred ca ai sarit partea aia "din motive obiective", nu?:D) Am inteles ca leii au fost in proiect acum 140 de ani... Hm.. nu crezi ca vremurile se mai schimba intre timp? Pe atunci nici nu cred ca erau atat de multi studenti. Leii din parcul Copou imi plac; acestia? deocamdata ma abtin de la alte comentarii.. nu i-am vazut in realitate, dar totusi m-am obisnuit cu intrarea facultatii fara ei. Ce cred ca ai omis cu desavarsire sau poate ai uitat, e ca fiecare are dreptul la o parere, iar gusturile nu se discuta. Daca cuiva nu-i plac asta e.. ;)
In ceea ce priveste "KITSCH"-urile.. eu stiu ca se refera la operele de arta. Interesanta adresare fatza de "domnul tudord"..Nu prea pricep care e legatura cu opera de arta.. Totusi macar el nu se ascunde dupa un pseudonim si nu ii critica pe altii (care cine stie cum arata dincolo de un pseudonim) ;)
Ps: acest blog a fost dedicat fotografiei (detalii tehnice + ceea ce inspira fiecare fotografie in parte vizitatorilor blogului) :)

tudord spunea...

asadar e randul meu...
nici eu nu am judecat pe nimeni, nu am adus nici un cuvant ofensator asupra persoanei care a sculptat acele statui. Cu dl Oprea am intrat in contact direct (ca multi altii dintre noi) si il respect, dar ceea ce am scris acolo este pur si simpla parerea mea personala si mi-o asum. cu atat mai mult, nu ma ascund in spatele unui pseudonim si nici nu ma voi cobori atat de jos incat sa folosesc un limbaj deadecvat (vulgar, suburban)...
si ca sa elucidam putin din mister:
dimsthein=arcadium
Dl.. a accesat pagina la ora 16:47:41, dupa o cautare pe google folosind cuvantul cheie "constantin crenganis", a lasat cele doua comentarii la orele afisate, mi-a accesat de doua ori pagina de profil (probabil injurand sau compunand sintagme calomnioase la adresa mea)...
in cele ce urmeaza sunt cateva dovezi ce sprijina acest lucru:
21st September 2007 16:47:41 www.google.ro/search?q=crenganis constantin&hl=ro&start=10&sa=N
galerie-tudord.blogspot.com/2007/08/am-avut-neplacerea-sa-observ-cum-au.html
21st September 2007 17:02:30 www.blogger.com/profile/15463675649455353514
galerie-tudord.blogspot.com/
21st September 2007 17:05:49 www.blogger.com/profile/15463675649455353514
galerie-tudord.blogspot.com/
21st September 2007 17:06:02 galerie-tudord.blogspot.com/
galerie-tudord.blogspot.com/2007_08_01_archive.html
21st September 2007 17:06:05 galerie-tudord.blogspot.com/2007_08_01_archive.html
galerie-tudord.blogspot.com/2007_02_01_archive.html
21st September 2007 17:06:09 galerie-tudord.blogspot.com/2007_02_01_archive.html
galerie-tudord.blogspot.com/2007_01_01_archive.html
21st September 2007 17:06:14 galerie-tudord.blogspot.com/2007_01_01_archive.html
galerie-tudord.blogspot.com/2007/09/nori.html
21st September 2007 17:06:17 galerie-tudord.blogspot.com/2007/09/nori.html
galerie-tudord.blogspot.com/2007_09_01_archive.html
21st September 2007 17:06:24 galerie-tudord.blogspot.com/2007_09_01_archive.html

ce mai stim noi despre Dl dimsthein aka arcadium:
1. are contract (asa ar fi normal sa fie) cu Firma Astral privind furnizarea de servicii Internet
2. ip=85.186.90.81 (posibil sa fie si o subretea)
3. este din Iasi :)
4. a petrecut in jur de 18 min si 43 secunde pe siteul meu
in intervalul 16:47->17:06
5. foloseste Opera 9.10, Windos Xp si un monitor cu rezolutia de 1152x864

atat stim ... aaa era sa uit,, Dl este iubitor de arta,,, poate chiar din "bransa".
Numai bine ...
@mugur, poate e cam dur...Cum spunea si Ramona, nu stii cine se afla in spatele acestui pseudonim, poate o persoana care este intrigata de parerea personala a altei persoane. si poate nimic mai mult....
va doresc numai bine,.

tudord spunea...

as mai dori sa adaug faptul ca ma simt ofensat de declaratia calomnioasa facuta de dl. dimsthein.
am sa hatarasc in zilele urmatoare voi face, ce masuri voi lua.
Nu pot sa accept pur si simplu acest lucru. Nu pot sa accept sa fiu improscat cu noroi si calcat in picioare. Am adresa ip, as putea afla si un nume cu cateva interventii la Astral (UPC). pt ca ei tin o evidenta a ip-urilor alocate, am toate sansele sa aflu nume, adresa etc.
Nu te amenint domnule dimsthein. ci doar te anunt,, ca daca hotarasc sa merg mai departe atunci voi recurge la lege si la tot ce imi confera aceasta in a-mi apara drepturile si imaginea.
Scuzele vor fi acceptate...atunci cand vor fi prezentate.

Anonim spunea...

Dimsthein...ca sa stie toata lumea...este chiar fiica sculptorului Constantin Crenganis...de asta reactioneaza atat de violent...nu numai pe site-ul asta...ci pe multe altele