joi, 19 iulie 2007

monumente/cladiri





astazi... doua poze(rectificat: trei)..
cineva m'a intrebat cum se fotografiaza monumentele, cladiri... nu stiu daca exista un stil anume, de fapt.. cred ca fiecare fotograf are un stil propriu.. astept comentarii, critici si chiar teme..
la capitolul asta stau cel mai prost... sa ma puna cineva sa fac poze pe o anumita tema.. astept provocari..
sper ca in curand ma va ajuta si o camera ceva mai buna
PS. cele doua poze de mai sus au fost facute in aceeasi zi.. daca as fi avut un trepied.. ar fi fost simetrice (nu am vrut sa le prelucrez digital)
asadar, cromatica importanta sau nu?
(Stiu parerea lui Tudor T. :P )

Rectificare: a mai fost adaugata o fotografie.. efectul sepia....:P Merci Delia

11 comentarii:

Anonim spunea...

Iti propun eu o tema foarte generala, dar care nu am prea vazut-o aboedata de tine pana acum: poze cu oameni, cunoscuti sau necunoscuti.

Ramona Aștefănesei spunea...

De obicei pozele alb-negru dau unei cladiri un aspect de ... vechi, de "clasic" cum ai zis si tu. Daca as fi vazut aceste poze in alta parte ar fi fost tentata sa spun ca sunt pozele aceleiasi cladiri dar sunt facute la o diferenta de cativa ani una fata de cealalta.
Foarte interesant: ne-ai dat tema sa-ti dam teme. Hmmm.... as avea cateva idei. De exemplu: "prezent si viitor". Ce ar trebui sa faci? Sa incerci sa cauti si sa scoti in evidenta la cladirile pe care le vei fotografia "ceva" care crezi tu ca le caracterizeaza cel mai bine, o trasatura caracteristica. Apoi sa incerci sa iti inchipui cam cum va arata aceeasi cladire peste vreo cativa ani buni (aici ai putea recurge la efectele alb-negru sau altele, sa tii cont si de vreme eventual.... ce crezi tu ca ar merge mai bine).
O a doua tema ar fi "o fatza necunoscuta". Ideea ar fi sa incerci sa surprinzi unul sau mai multe elemente necunoscute ale unei cladiri cunoscute; ceva ce toata lumea vede dar nu baga in seama sau... ceva ce nu este accesibil tuturor. Eventual sa faci un fel de concurs "recunoasteti cladirea?".
Succes ! ;)

Ps1: Daca vei accepta vreo tema din cele propuse poti pune ce nume vrei tu. Eu ti-am dat doar cate o sugestie.
Ps2: Legat de ce a zis Mugur mai sus, as indrazni sa completez, dandu-ti o tema mai putin generala: Sa iti alegi o saptamana (neaparat sa inceapa de luni) in care sa pui in fiecare zi cate o poza care sa ilustreze viata unui om (copilarie, adolescenta, maturitate etc., stari emotionale caracteristice ...). Eventual ai putea sa ilustrezi in paralel sau nu viata unui barbat si a unei femei (fara sa aiba legatura intre ele cele doua persoane, fara sa se influenteze una pe cealalta).Totul in 7 zile, nu mai mult.

Anonim spunea...

Frumoasa completare la tema mea. Deja suna chiar interesant.

tudord spunea...

hmm... suna interesant...
daca incep sa fac colaje de poze la cladiri(poze vechi-poze noi) cu siguranta se vor observa "bulinele" rosii... :P
insa operatiunea necesita foarte mult timp... inca nu stiu sa calatoresc prin timp.. :P
insa mi se pare o idee foarte interesanta privind moemntele principale din viata unui om... transpuse in persoane si persoane si persoane...
Nu stiu cum as putea ilustra viata unei femei. de ce? pentru ca nu sunt femeie.... :))

PS. Nu stiu ce e cu mine, cred ca e din cauza caldurii...

Ramona Aștefănesei spunea...

Ma bucur ca esti interesat de ceea ce ti-am propus eu. Stiu, necesita timp... si imaginatie, as indrazni sa adaug eu... Chiar daca nu stii sa umbli cu o "masina a timpului" in ceea ce priveste cladirile, ai putea sa publici poze iar noi, vizitatorii, o sa le criticam sau o sa le laudam, dupa caz, o sa ne spunem punctul de vedere (poate te-ar putea ajuta chestia asta).
Nu stii cum sa ilustrezi viata unei femei? Nu e nevoie sa fii femeie pentru a putea face asta :P Ai putea sa o ilustrezi din punctul de vedere al unui barbat, adica asa cum o vezi tu. Hmmm... chiar sunt foarte curioasa de ce ar iesi si asta pentru ca ma astept de la tine la ceva mai mult decat o poza a unei femei la ... bucatarie :P

tudord spunea...

waw,,,
femeie=beautitutine,,

risc sa imi sara in cap toti misoginii,,,
dar nici ca'mi pasa mie
nu mai comentez.. ;;)

Anonim spunea...

Stiu ca fiecare persoana pozitioneaza obiectivul aparatului dupa propriul stil, dar ma intrebam daca nu exista vreo regula pentru monumente (gen regula treimilor sau a unghiului obtuz…) Din punctul meu de vedere, pot fotografia o cladire in doua moduri : ansamblu sau detaliu. Le prefer pe cele de detaliu pentru ca pot sa-mi aleg diverse unghiuri si sa creez efecte variate. Cu cele de ansamblu insa…am mari dureri de cap. Pe langa cladirile mele, turnul din Pisa este cat se poate de drept L In plus, pentru a poza monumente am nevoie de natura. Trebuie sa pozez cladirea printre frunze, crengi, ceva de genul. In felul asta am impresia ca pot patrunde in fotografie. Daca poza nu contine decat cladirea, privirea se loveste de aceasta ca de un paravan si ochii obosesc. Sa mai pun la socoteala si faptul ca este dificil de gasit unghiul potrivit pentru a incadra toata cladirea (avand in vedere aglomeratia de pe strazi) ? In concluzie, cladirile nu sunt subiectul meu preferat.

Despre cele doua poze : din punct de vedere al unghiului de fotografiere, o prefer pe cea colorata. Imi pare mai ampla si nu imi oboseste privirea deoarece monumentul nu se termina brusc. De fapt, nici nu am senzatia ca s-ar termina pentru ca nu exista linii orizontale (privirea urmareste linia verticala). Bravo, o poza cu adevarat « bazacioasa ». In a doua, cladirea nu mai pare atat de impozanta deoarece este inclinata oarecum « pe spate » si se termina brusc. Senzatia de continuitate la infinit nu mai exista si privirea se opreste undeva la ultima linie orizontala. Lipsa culorii ii adauga, insa, un plus si ajuta putin ochii. Pe scurt, asa cum arata acum, ambele poze imi plac. Fiecare este interesanta in felul sau. Dar daca elimin culoarea din prima poza, alegera devine mult mai simpla J


Poze pe o anumita tema ? Ce zici de « contradictie » ? Surprinde in trei poze doua ipostaze ale aceleiasi contradictii :D Pozele sa fie diferite atat in ceea ce priveste continutul, cat si tehnica de fotografiere :D Have fun !

tudord spunea...

tema propusa de tine, Simona, este foarte dificila... fotografia este subiectiva, deci, fiecare poza si chiar tema poate fi interpretata diferit de oameni diferiti... Merci pentru tema... voi medita asupra ei...

Anonim spunea...

Nu lua in seama partea cu tema propusa de je… am postat fara sa citesc ce era deja scris. Tema propusa de Ramona si Mugur imi place mai mult. So… asteptam pozele :)

Anonim spunea...

imi plac cele 2 poze...si mai mult...imi place ca le-ai alaturat...:D...ai incercat sa faci totusi 3 si sa le alaturi?adica,nu stiu daca stii,dar mai e si efectul de sepie(care mie personal imi place foarte mult si il folosesc cam des :">)...dar nu asta e important...ideea e ca...in acest mod...negrul nu va mai fi in prim plan...in fine...cine sunt eu sa dau sfaturi unui fotograf :D,oricum te descurci si asa extrem de bine...
cat despre o tema...pai...sincer cred ca orice am spune noi...nu-ti va fi foarte pe plac...si cred asta,ptr ca acele teme trebuie sa le cauti in tine...sa le simti ca sa le putem simti si noi la randul nostru...pentru ca atunci cand au o semnificatie puternica pentru tine...au si pentru noi...si nu numai asta....imagineaza-te ca esti fericit atunci cand reusesti sa faci ceva ce nu ai fi crezut ca ai sa reusesti ,si esti multumit de creatia ta....bafta in continuare

tudord spunea...

uite.. am pus si poza cu efect sepia...

nu spuc ca temele nu sunt interesante, sau ca nu-mi sunt pe plac... nu sunt foarte usoare... si sunt si subiective...greu de imortalizat

imparte cu noi pasiunea ta pentru fotografie... parca asa spuneai...
un fotoblog e usor de realizat.. cateva clikuri..